فرمانده مرزبانی فراجا مطرح کرد؛ 

افزایش توان عملیاتی تکاوران مرزبانی/ الحاق ریزپرنده‌ها به مرزبانی برای جلوگیری از ورود اشرار 

سردار گودرزی گفت: از ابتدای سال سه مرحله الحاق تجهیزات ازجمله پهپاد و انواع ریزپرنده‌ها برای پایش مرز‌ها و جلوگیری از ورود اشرار به ویژه مرز‌های شرقی، جنوب شرق و دریای جنوب داشته‌ایم.
کد خبر: ۶۵۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ - 12March 2024

افزایش توان عملیاتی تکاوران مرزبانی/ الحاق ریزپرنده‌ها با مرزبانی برای جلوگیری ورود اشرار به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین داریم و به خود می‌بالیم که امنیت این عزیزان را تامین می‌کنیم، اظهار داشت: این مرزنشینان به پشتیبانی امنیت پایدار اهتمام لازم را دارند. 

سردار گودرزی گفت: حمایت مرزنشینان در تامین امنیت پایدار نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. 

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اقدامات مرزبانی در کنترل مرز‌های دریایی در شش استان، افزود: کسانی که بخواهند بی‌انضباطی در این حوزه داشته باشند به طور قاطع برخورد خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته توان عملیاتی مرزبانی افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال سه مرحله الحاق تجهیزات ازجمله پهپاد و انواع ریزپرنده‌ها برای پایش مرز‌ها و جلوگیری از ورود اشرار به ویژه مرز‌های شرقی، جنوب شرق و دریای جنوب داشته‌ایم. 

سردار گودرزی گفت: امروز قدرت تحرک نیروهای تکاور ما افزایش پیدا کرده است و برای اولین بار مرکز آموزش تفنگدار دریایی، ناخدا و ملوان راه‌اندازی  شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و ..‌. سه میلیارد یورو برای انسداد مرزهای کشور با اولویت مرزهای شرقی طی سه سال اختصاص پیدا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره پایش هوشمند مرزهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری تجهیزات داخلی اعم از راهدار و دوربین‌های برد بلند حریف قبل از ورود به مرزها کشورمان شناسایی خواهند شد.

سردار گودرزی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۱۴۰ شناکردن تیزرو ۶۰ فوتی، ۳۰ فوتی و ۲۳ فوتی به مرزبانی الحاق شده که کاملا  ساخت داخل است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه ۴۰ هزار شناور در دریای جنوب و شمال تحت کنترل و نظارت ما قرار گرفته است، گفت: ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

وی از رشد توقیف ۹۵ درصدی شناورهای فاقد هویتی داخلی و رشد ۱۱ درصد شناورهای خارجی که بدون اجازه به مرزهای آبی سرزمینی ما وارد شدند خبر داد و گفت: مرزبانان تا کنون ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردند و در این خصوص ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق تشکیل شد؛ همچنین ۲۷ هزار پرونده اقتصادی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه در سال جاری بیش از چهار هزار تحرک گروهک‌های ترویستی با درگیری مسلحانه خنثی شده است، گفت: اخیرا چند تیم از این گروهک‌ها در خارج از کشور منهدم شدند.

وی به عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر ۲۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این ۷۰ تن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: ۷۱۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۳۲ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

سردار گودرزی با بیان اینکه ۳۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، گفت: ۱۲۵ میلیون نخ انواع سیگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته کشف داشته‌ام.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: ۱۰ میلیون قلم انواع داروی قاچاق کشف شده است که این داروها عمدتاً آموکسی‌سیلین، آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی بوده است که قاچاقچیان سعی داشتند این داروها را از کشور خارج کنند.

وی گفت: همچنین ۱۳۹ دستگاه موتورسیکلت و خودروی قاچاق را سعی داشتند وارد کشور کنند کشف کردند و ۲۸ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین کشف شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها